“Je doet het eigenlijk voor de patiënten”

By 30/06/2020 Nieuws

Ik ben Chendly Cecilia en ik werk sinds 2017 bij Combister. Eind 2018 ben ik even weggeweest en nu ben ik als stagiair teruggekomen. Ik studeer nu bedrijfskunde, dus vandaar dat ik hier stage loop.

Wat is jouw achtergrond?

Sterilisatieassistent. Al sinds 2007. Ik woonde vroeger in Deventer en daar ben ik tien jaar lang sterilisatieassistent geweest. In 2017 ben ik verhuisd naar Rotterdam en sindsdien ben ik hier gaan werken.

Hoe ben je met Combister in aanraking gekomen?

Het was te ver om iedere keer van Rotterdam naar Deventer te reizen. Dus ik moest het iets dichter bij huis zoeken en de eerste de beste CSA die ik tegenkwam, is het geworden.

Wat wordt er allemaal gedaan binnen de afdeling instrumentenbeheer?

We richten ons op het beheren van het systeem. Het beheren van het instrumentarium. Het aanpassen van de netinhoud. Het gesprek voeren met de klanten en het vertegenwoordigen van de klanten naar leveranciers toe. Dat zijn zo ongeveer onze dagelijkse werkzaamheden.

Wat is jouw verantwoordelijkheid?

Waar ik me het meest op richt, is het gesprek voeren met de klanten omtrent lopende zaken. Over hun netten, of ze wel kloppen, bestellingen plaatsen en nakijken en adviseren op het gebied van wat een klant nodig heeft en wat aangepast moet worden.

Hoe ziet je dag eruit?

Heel erg afwisselend. De ene keer kan er van alles op je afkomen en de andere keer heb je het iets rustiger. Nu zijn we net bezig met het opstarten van het Orthopedisch Centrum, dus moet alles ingevoerd worden. Alles is nieuw. Dat betekent dat het nu aardig druk is.

Wat houdt het Orthopedisch Centrum in?

Het Orthopedisch Centrum in Zoetermeer, is een nieuwe Orthopedische kliniek, vallend onder de RHG. Daar moet het nieuwe orthopedische instrumentarium voor ingezet gaan worden. Daarnaast moeten er ook heel veel spullen uit het Reinier de Graaf en het Haga ziekenhuis overgebracht worden. Voor dat hele project moest heel veel overlegd en besproken worden.

Welke moeilijkheden kom je tegen op het werk?

Het voeren van een gesprek met een hele moeilijke klant die niet flexibel is. Dan is het wel echt uitdagend om ze over de streep te krijgen.

Waar is jouw werk belangrijk voor?

Voor de patiënten vooral denk ik. Je doet het eigenlijk voor de patiënten. Je wilt het zo goed mogelijk voor de patiënten doen.

Wat vind je leuk aan jouw werk?

Ik heb nooit echt een vast ritme of een vaste rol. Elke dag is er weer iets nieuws. De ene keer ben je meer op weg naar een klant toe en meer in het ziekenhuis. Soms zit je de hele dag achter de computer. En weer een andere keer ben je echt met het systeem of met de voorraad bezig. Dus eigenlijk van alles. En dat maakt het leuk.

Wat moet je echt goed kunnen om jouw werk te doen?

Je moet flexibel zijn en je moet creatief zijn in het vinden van oplossingen. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan een boornet dat stuk is en je hebt er misschien één of twee. Dan moet je maar kijken hoe je dat creatief kan oplossen. Of dat er in één keer vier boorzagen stuk gaan en dan moet je een oplossing vinden waardoor de geplande operaties wel door kunnen gaan.

Wat heb je zien veranderen in de tijd dat je bij Combister werkt?

Er zijn heel veel mensen weggegaan. Het beleid wordt steeds aangepast. Er wordt hard gewerkt aan het verbeteren van de communicatie. Ik heb veel richtlijnen zien veranderen. Dus eigenlijk verandert er heel veel.

Wat maakt het leuk om bij Combister te werken?

Het werk zelf. Het bezig zijn met van alles en nog wat. Die afwisselende werkzaamheden maken het leuk.

Welke veranderingen heeft het coronavirus met zich meegebracht?

Voor mij eigenlijk niet zo veel. Ik ben nog steeds bezig met het Orthopedisch Centrum, dus ik heb nog niet echt gemerkt dat we rustig zijn gaan werken of dat er minder werk is.